Omgaan met roddelen, een weg naar positieve communicatie - ONLINE

Goed samenwerken met collega’s op de afdeling maakt het werk een stuk plezieriger. Maar soms ontstaat er, vaak uit eigen onzekerheid, onvrede over een situatie. Mensen geven kritiek op elkaar en dat gebeurt niet altijd rechtstreeks maar achter iemands rug. 

Roddelen is een vorm van informele communicatie. 

Ontdek de werking van roddelen en de potentieel schadelijke gevolgen ervan in onze opleiding ‘Roddelen ontcijferd: een weg naar positieve communicatie'. 

Deze opleiding biedt inzichten en praktische tips om effectief om te gaan met roddelgedrag, waardoor je beter voorbereid bent om een positieve en gezonde communicatiecultuur te bevorderen.

 

Doel

Inzicht verwerven in roddelen, de mogelijke gevolgen ervan en te ontdekken hoe je roddelen kan ombuigen.

 

Inhoud

Tijdens deze opleiding komen volgende onderwerpen aan bod.

  • Functies van roddelen
  • Soorten roddels
  • Roddelen als ‘sociale behoefte’ 
  • Oorsprong en valkuilen van roddelen 

Tips en tricks worden uitgewisseld in het omgaan met roddelen zodat het geen belemmering hoeft te zijn voor een goede werksfeer.

 

Werkvorm

De vorming verloopt interactief en is gericht op uitwisseling tussen alle deelnemers en een actieve inbreng van iedereen.

 

Doelgroep

Alle medewerkers die meer inzicht willen krijgen in 'roddelen'.

 

Praktisch

Syllabus en vormingsattest inbegrepen

Deze sessie gaat online door. We kregen reeds fijne feedback. Lees meer over onze aanpak bij online vormingen.

 

 

Deelnemers aan deze vorming hadden ook interesse in

Omgaan met roddelen, een weg naar positieve communicatie - ONLINE

09:00 - 12:00
07
okt
Online rondetafel

ONLINE, 9070 Destelbergen

105 ex. BTW